Spis treści:
- MindsEye – ambitny początek, gorzka rzeczywistość
- Redrock, drony i chaos – szczegóły techniczne
- System walki i AI – gra, która zapomniała o zabawie
- Tabele, listy i oceny
- FAQ
- Glosariusz
MindsEye – ambitny początek, gorzka rzeczywistość
Gra zadebiutowała na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S. W teorii – sandbox akcji z fabularnym rdzeniem, mentalnym sterowaniem dronem i futurystycznym światem Redrock City. W praktyce – niedokończony projekt pełen błędów, niespójności i źle zaprojektowanej rozgrywki.
Na Steamie gra zebrała poniżej 40% pozytywnych opinii. Na Metacriticu jej średnia dla wersji PC to 37/100. Dla porównania – gra Doom: Mroczne Wieki zdobyła oceny przekraczające 80 punktów.
Redrock, drony i chaos – szczegóły techniczne
Główny bohater, Jacob Diaz, to były pilot drona wojskowego, którego implant „MindsEye” umożliwia mentalne sterowanie maszynami. Brzmi dobrze, ale tylko na papierze. Lokacje w Redrock są puste, sztuczne i zamknięte. Świat gry, zamiast eksploracji, zmusza do ciągłego odbierania irytujących połączeń. Podobnie jak The Alters, MindsEye próbuje opowiedzieć ambitną historię, ale grzęźnie w niedokończonych mechanizmach i tempie narracyjnym. Jednym z nielicznych jasnych punktów są pojazdy – elektryczne SUV-y, terenówki i sedany, które prowadzą się nieźle. W jednym z zadań gra przypomina sekwencję z Uncharted 4, ale to tylko chwila ulotnego potencjału.
System walki i AI – gra, która zapomniała o zabawie
Jacob Diaz nie potrafi rzucać granatów, bić pięściami, unikać ciosów. Ma tylko cztery akcje: bieg, kucanie, strzał i osłona. Walka z przeciwnikami przypomina strzelanie do manekinów. Sztuczna inteligencja nie reaguje dynamicznie – czasem biegnie przed siebie, ignorując gracza. Dron w walce – choć fabularnie ważny – ogranicza się do ogłuszania i hakowania. Dla porównania – w Assassin’s Creed Shadows nawet poboczne starcia mają głębię, której tu brakuje.
Tabele, listy i oceny
Oceny krytyków i graczy
Platforma | Średnia ocena |
---|---|
Steam (PC) | 38% |
Metacritic (PC) | 37/100 |
PS5 | ~2,5/5 |
Top 5 problemów gry MindsEye
- Brak podstawowych mechanik walki
- Nieinteligentne AI przeciwników
- Pusty, sztuczny świat Redrock
- Błędy techniczne: crashe, glitche
- Rozczarowujące misje poboczne
FAQ
Czy MindsEye to GTA przyszłości?
Nie. Gra nie oferuje otwartego świata w stylu GTA, a jej misje są zamknięte i liniowe.
Na jakich platformach jest dostępna?
PC (Steam, Epic), PlayStation 5, Xbox Series X/S.
Czy warto poczekać na aktualizacje?
Obecny stan gry nie zapowiada, by patchowanie usunęło kluczowe problemy projektowe.
Glosariusz
- Dron – zdalnie sterowana maszyna latająca, w grze używana przez protagonistę do hakowania i skanowania wrogów.
- Sandbox – typ gry z otwartym światem, w którym gracz może eksplorować i realizować zadania w dowolnej kolejności.
- Cover shooter – gra akcji oparta na systemie osłon i ostrzału zza przeszkód.
- Redrock – fikcyjne miasto przypominające futurystyczne Las Vegas, miejsce akcji MindsEye.