poniedziałek, 16 czerwiec 2025 18:20

MindsEye - recenzja

Recenzja MindsEye Recenzja MindsEye Pixabay

Gdy Leslie Benzies, legenda Rockstar North, ogłasza nowy projekt, gracze słuchają uważnie. MindsEye – debiutancka gra studia Build A Rocket Boy – miała być futurystycznym GTA z nowym sercem i ambicjami. Zamiast tego dostaliśmy jedną z największych porażek 2025 roku.

 

Spis treści:

MindsEye – ambitny początek, gorzka rzeczywistość

Gra zadebiutowała na PC, PlayStation 5 i Xbox Series X/S. W teorii – sandbox akcji z fabularnym rdzeniem, mentalnym sterowaniem dronem i futurystycznym światem Redrock City. W praktyce – niedokończony projekt pełen błędów, niespójności i źle zaprojektowanej rozgrywki.

Na Steamie gra zebrała poniżej 40% pozytywnych opinii. Na Metacriticu jej średnia dla wersji PC to 37/100. Dla porównania – gra Doom: Mroczne Wieki zdobyła oceny przekraczające 80 punktów.

Redrock, drony i chaos – szczegóły techniczne

Główny bohater, Jacob Diaz, to były pilot drona wojskowego, którego implant „MindsEye” umożliwia mentalne sterowanie maszynami. Brzmi dobrze, ale tylko na papierze. Lokacje w Redrock są puste, sztuczne i zamknięte. Świat gry, zamiast eksploracji, zmusza do ciągłego odbierania irytujących połączeń. Podobnie jak The Alters, MindsEye próbuje opowiedzieć ambitną historię, ale grzęźnie w niedokończonych mechanizmach i tempie narracyjnym. Jednym z nielicznych jasnych punktów są pojazdy – elektryczne SUV-y, terenówki i sedany, które prowadzą się nieźle. W jednym z zadań gra przypomina sekwencję z Uncharted 4, ale to tylko chwila ulotnego potencjału.

System walki i AI – gra, która zapomniała o zabawie

Jacob Diaz nie potrafi rzucać granatów, bić pięściami, unikać ciosów. Ma tylko cztery akcje: bieg, kucanie, strzał i osłona. Walka z przeciwnikami przypomina strzelanie do manekinów. Sztuczna inteligencja nie reaguje dynamicznie – czasem biegnie przed siebie, ignorując gracza. Dron w walce – choć fabularnie ważny – ogranicza się do ogłuszania i hakowania. Dla porównania – w Assassin’s Creed Shadows nawet poboczne starcia mają głębię, której tu brakuje.

Tabele, listy i oceny

Oceny krytyków i graczy

PlatformaŚrednia ocena
Steam (PC) 38%
Metacritic (PC) 37/100
PS5 ~2,5/5

Top 5 problemów gry MindsEye

  • Brak podstawowych mechanik walki
  • Nieinteligentne AI przeciwników
  • Pusty, sztuczny świat Redrock
  • Błędy techniczne: crashe, glitche
  • Rozczarowujące misje poboczne

FAQ

Czy MindsEye to GTA przyszłości?
Nie. Gra nie oferuje otwartego świata w stylu GTA, a jej misje są zamknięte i liniowe.

Na jakich platformach jest dostępna?
PC (Steam, Epic), PlayStation 5, Xbox Series X/S.

Czy warto poczekać na aktualizacje?
Obecny stan gry nie zapowiada, by patchowanie usunęło kluczowe problemy projektowe.

Glosariusz

  • Dron – zdalnie sterowana maszyna latająca, w grze używana przez protagonistę do hakowania i skanowania wrogów.
  • Sandbox – typ gry z otwartym światem, w którym gracz może eksplorować i realizować zadania w dowolnej kolejności.
  • Cover shooter – gra akcji oparta na systemie osłon i ostrzału zza przeszkód.
  • Redrock – fikcyjne miasto przypominające futurystyczne Las Vegas, miejsce akcji MindsEye.