Spis treści:
- Zmiany w silniku gry: przejście na Unreal Engine 5
- Dlaczego studio 343 Industries zdecydowało się na tę zmianę
- Technologie Unreal Engine 5, które poprawią rozgrywkę
- Wyzwania związane z przejściem na nowy silnik
Zmiany w silniku gry: przejście na Unreal Engine 5
Seria Halo przez wiele lat opierała się na autorskim silniku Slipspace. Jednak 343 Industries postanowiło dokonać ogromnej zmiany i przejść na Unreal Engine 5. Nowy silnik graficzny zapewni nowoczesne efekty wizualne i lepszą optymalizację.
- Nowy silnik oferuje zaawansowane technologie, takie jak Lumen i Nanite.
- Pozwoli na większą elastyczność w tworzeniu rozgrywki na różne platformy.
- Poprawi jakość oświetlenia i szczegółowość otoczenia.
Zmiana ta ma na celu dostosowanie serii do współczesnych standardów graficznych i zapewnienie bardziej stabilnej rozgrywki.
Dlaczego studio 343 Industries zdecydowało się na tę zmianę
Silnik Slipspace, który zadebiutował przy premierze Halo Infinite, miał wiele ograniczeń, szczególnie w zakresie oświetlenia, jakości cieni i optymalizacji na różnych platformach. Unreal Engine 5 oferuje znacznie bardziej zaawansowane narzędzia i wsparcie, co pozwala studiu na uniknięcie problemów, które pojawiły się przy poprzednich wydaniach.
Technologie Unreal Engine 5, które poprawią rozgrywkę
Jednym z najważniejszych elementów nowego silnika są technologie Lumen i Nanite. Lumen to system dynamicznego oświetlenia, który zapewnia realistyczne efekty świetlne i cienie. Nanite, z kolei, pozwala na tworzenie niezwykle szczegółowych modeli 3D bez konieczności kompromisu w zakresie wydajności.
- Lumen pozwala na bardziej autentyczne oświetlenie w czasie rzeczywistym.
- Nanite eliminuje efekt pojawiania się obiektów w trakcie gry, co zwiększa płynność rozgrywki.
- Unreal Engine 5 umożliwia także bardziej realistyczne odbicia, co widać w szczegółach, takich jak wizjer Master Chiefa.
Wyzwania związane z przejściem na nowy silnik
Przejście na Unreal Engine 5 niesie ze sobą pewne wyzwania. Silnik Unreal Engine 5 wymaga więcej zasobów sprzętowych, zwłaszcza na komputerach PC, co może powodować problemy z wydajnością, szczególnie w zakresie kompilacji shaderów i zacięć w trakcie gry. Studio 343 Industries będzie musiało skupić się na optymalizacji tych aspektów, aby zapewnić płynność rozgrywki na wszystkich platformach.
Chociaż problemy z Unreal Engine 5 są powszechnie znane, studio 343 liczy na pomoc innych zespołów, takich jak The Coalition, które od lat pracują na tej technologii.